Mmmm..... cookies...

25. april 2025

”Der er bare et højt informationsniveau hele vejen rundt!”

På Solbakken i Hadsund skal 89 lejligheder have nye badeværelser. Alle, der har været en del af sådan en renovering, ved, hvor omfattende et arbejde det kan være – og hvor mange uforudsete udfordringer der kan opstå undervejs.  

Lokalinspektør Martin Thrysøe er en af dem, der kender alt til det. Han har været en del af mange renoveringsprojekter, og som lokalinspektør i Hadsund er han også inde over renoveringen på Solbakken. 

”Kommunikationen fungerer væsentligt bedre i den her renoveringssag, end den har gjort i mange andre, jeg har været involveret i,” fortæller han. 

”Der er bare et højt informationsniveau hele vejen rundt, og det er trygt for både beboerne og for os medarbejdere.”

 

Føler sig hørt 
Renoveringen i afdelingen har været i gang i et halvt års tid. Det viste sig, at der var asbest i nogle af de gamle byggematerialer, der skulle fjernes, og det har gjort processen noget længere, end den skulle have været.

”Vi er i hver lejlighed i otte uger – så lang tid plejer det jo ikke at tage at renovere et badeværelse,” fortæller Martin.

I de otte uger har beboerne en skurvogn med deres eget badeværelse stående i gården. Enkelte beboere med behov for det er genhuset i perioden, men de fleste lever med de gener, en sådan renovering giver.

”Beboerne føler sig hørt, og de ved lige præcis, hvem de skal have fat på, hvis de har spørgsmål. Det samme gør vi, der arbejder i afdelingen. Det er med til at gøre processen meget lettere,” siger Martin.

Det er Bytømreren A/S, der står for renoveringen, og byggelederen herfra, Jesper Axel, holder blandt andet informationsmøder for beboerne opgangsvis. Her får de vist materialer frem, og de kan stille alle de spørgsmål, de brænder inde med.

”Vi anskuer jo alle sammen livet fra den sten, vi selv står på, men jeg har virkelig en fornemmelse af, at der ikke kun tænkes i kroner og øre her – der er en meget god forståelse for hinanden,” konkluderer Martin.